Syrien: Oprør og humanitær katastrofe

Baggrund, status og seneste udvikling v. Hans Chr. Korsholm Nielsen, og den aktuelle flygtningesituation v. Andreas Kamm

Onsdag 6. marts 2013,  kl. 19:00 - 21:00

Godsbanen Skovgaardsgade 3-5, 8000 Århus C

Flygtningehjælpens Aftenskole

2 millioner syrere er på flugt, op mod 70.000 er blevet dræbt og kampene fortsætter i Syriens gader. Konflikten har på to år kastet landet ud i en humanitær katastrofe, der har vidtrækkende konsekvenser – også regionalt og internationalt. Hvad er baggrunden for konflikten? Hvem er konfliktens parter? Hvordan ser situationen ud lige nu?

Flygtningehjælpens Aftenskole har samlet to stærke oplægsholdere til at orientere om og diskutere disse spørgsmål.

• "Det syriske oprør - baggrund, status og seneste udvikling" v. Hans Chr. Korsholm Nielsen, antropolog, phd., lektor i Arabisk og islamstudier,Aarhus Universitet, tidl. direktør for det Danske Institut i Damaskus.
  • "Den aktuelle flygtningesituation i og omkring Syrien" v. Andreas Kamm, Generalsekretær Dansk Flygtningehjælp, netop hjemvendt fra området.